Onnistuminen on yleensä seurausta siitä, että tehdään oikeat asiat, oikeaan aikaan ja oikeassa järjestyksessä.

Onnistuva_yhteiso2.png

                                                                    

Kuulostaako yksinkertaiselta? Sitä se onkin.

Siitä huolimatta työhyvinvointiin tai esimiestyöhön kiinnitetään yleensä huomiota liian myöhään. Tai tehdään toimenpiteitä, joiden vaikutus jää lyhytaikaiseksi.  Ennaltaehkäisevin ja kauaskantoisin toimenpitein vältyttäisiin työpahoinvoinnilta ja säästettäisiin pitkä penni.  

Mitä eroa on valmennuksella ja koulutuksella?

Termit valmennus ja koulutus sekoittuvat helposti toisiinsa. Me puhumme valmennuksesta, kun teemme yksilölliset lähtökohdat ja tavoitteet huomioivaa kehitystyötä valmennettavan henkilön tai tiimin kanssa. Valmennuksen kesto sovitaan kunkin valmennettavan kohdalla yksilöllisen tarpeen mukaan. Koulutuksemme taas on osallistava opetustilaisuus tai opetuskokonaisuus, jossa osallistujien lähtökohdat ovat yleensä melko samankaltaiset ja opetuksen sisältö ja tavoitteet yhteneväiset. Esimerkiksi esimiestyötä kehitettäessä on syytä tarkkaan huomioida esimiesten erilaiset tilanteet ja haasteet, joissa valmennuksen tuottama yksilöllinen tuki on tarpeen.

Hyvä arki rakennetaan yhdessä

Yhteisöllisyyden kasvattaminen ja yhdessä tekeminen on tärkeää. Esimerkiksi Tyhy- ja Tyky-päiviä suunniteltaessa on syytä miettiä mitä halutaan saada aikaan, jottei päivä jäisi vain hetken huumaksi. Hyvin suunniteltu päivä on yhteisöllisyyttä ja työkykyä tukeva tapahtuma, jonka anti kulkee arjessa mukana pitkään.

Kaveria ei jätetä

Tavoitteenamme on aikaansaada kipinä, jolla sytytetään ajatukset jalostumaan ideoiksi ja saamaan rohkeutta hyödyntää omaa osaamista niiden toteuttamiseen. Pidempikestoisissa kehitysohjelmissa kuljemme rinnallanne auttamassa eteenpäin ja seuraamassa onnistumisianne, mutta myös lyhyemmissä kohtaamisissamme haluamme olla mukana suurella sydämellä, näkemyksistänne kasvaen ja kuunnellen tarkkaan erityisesti sitä, mitä ei ääneen sanota.

Jos ajatuksemme kohtaavat, on meidänkin aika kohdata.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan tarkemmin miten voisimme olla avuksenne.

Esimerkkejä Creadorin koulutus- ja valmennustarjonnasta myös alla olevien linkkien kautta.

Asiakaspalvelun kehittäminen